tisdag 16 december 2008

Blandad Tisdag

Så plötsligt är den här. Efter en lång tids väntan och längtan som varvats med tvivel och hopplöshet anländer den så. Tidningen. Den vi jobbat med dagar som nätter i flera månader nu. Det pirrar i kroppen och stoltheten rymmer inga gränser inför morgondagens tidningsrelease. Jag måste också berätta att vi erhållit ett betydelsefullt erkännande från skolan i form av fyra nya macbooks endast tillägnade redaktionen. Från att ha krälat runt på våra bara knän och tiggt om sponsring hos skolledningen står vi nu stadigt på båda benen med fasta annonsörer och fyra datorer till vårt förfogande. 

Vidare så. HIV-projektet rullar vidare. Jag har nu diskuterat HIV med kompisar både i och utanför skolan och försökt dela med mig av mina kunskaper. Det bästa med att förklara för andra är dels att bitar faller på plats i huvudet och dels att ens egna kunskapsluckor blir synliga. I nästa skoltidningsnummer kommer HIV-frågan att få en betydande roll, mer kan jag inte avslöja... Det kommer hur som helst att innebära en hel del skrivande för mig över jullovet. 

Desto mindre tid som återstår innan jullovet tar sin början desto fler läxor adderas till högen. Jag börjar inse nu att det inte kommer att bli tal om särskilt mycket vila för min del. Som vanligt alltså. 

3 kommentarer:

Anonym sa...

Grattis och lycka till!

Ac sa...

Tack! =)

Anonym sa...

Jag har hittat hit!! :P

Vad kul att tidningen släpps, läängtar efter lite lovläsning :P :)

Kram