söndag 29 juni 2008

Allas vår Christer!

Vem ramlar in på jobbet om inte Fuglesang? Det var precis lika dramatiskt som väntat när han svävade in tyngdlös med rymddräkten på och bad om en kopp kaffe och en bulle.. Nej, skämt å sido så var det lustigt att se en så "vanlig" Fuglesang, samma man som hälsat mig med ett leende och tummen upp på skoldatorns skrivbord i snart två år nu. Han var faktiskt inte ens lång.

"Du är inte flygrädd va?", tänkte jag säga men vägde orden i min mun och svalde dem. Han får säker höra sådant hela tiden så jag nöjde mig med att få vara statist i min idols liv för några minuter. Han har liksom gjort något jag aldrig skulle våga göra: åka till rymden!

Någon rymd blir det inte för min del men imorgon bär det iväg till Danmark med tält och öronproppar. Så, vi ses och hörs om en vecka!

1 kommentar:

Anonym sa...

mycket intiresno, tack