torsdag 24 juli 2008

Sommar!

Nu har jag börjat lägga upp lite planering inför höstens redaktionsarbete. Vill få en "flygande start" som min bildlärarinna skulle ha sagt och i år ska vi självklart "höja ribban" (hennes favorituttryck). Efter att ha gjort de flesta misstag man kan göra i och med startandet av en tidning är jag hoppfull inför att inte göra samma misstag och tror att arbetet kommer att gå betydligt lättare detta år. Första numret blev ju bra till slut men det kliar i fingrarna när jag tänker på allt som kan göras ännu bättre med lite erfarenhet i fickan!

Hur som helst så är det fortfarande sommar och jag måste påminna mig själv om vikten att vila, samla kraft inför mitt sista skolår som lär bli intensivt. Står vid en lånad dator på ett bibliotek och ska snart kila iväg och köpa gamla mönstertidningartidningar på loppan (50kr för en hel låda!). Därefter blir det till att sy byxor, måla veranda, gå på jazzkväll och mysa in mig i en filt med en varm kopp te.

Inga kommentarer: