söndag 3 augusti 2008

Home

Så kommer man hem till ett trasigt kylskåp som stinker sur mjölk och mögel. Typiskt när magen kurrar efter tre timmars tågresa. Bara jag får liv i tvättmaskinen så kan jag i alla fall ta i tu med mitt berg av smutstvätt som samlats under tre veckor på landet.

Flygbiljetten till Botswana har kommit nu. Trots att det är rätt lång tid kvar innan flyget går pirrar det redan lite mysigt i magen. Broschyrer ligger utspridda på skrivbordet med diverse fantastiska bilder på vackra elefanter, lejon och zebror, men jag åker inte dit bara för att titta på djur. "Stigmatiseringens olika ansikten - kunskaps- och erfarenhetsutbyte" står det på pappret och jag är halvvägs igenom boken "Ophelias resa" som handlar om en kvinna med hiv. Dystert att det är min anledning att åka till Botswana i höst men underbart att få vara med och påverka, förändra synen på sjukdomen och på dem som drabbats.

Nu ska jag gå och handla något omögligt att äta!

Inga kommentarer: